Alan kirjallisuutta

Halme, ​R. ja Susi, M. (2020). Vuorovaikutteinen nukketeatteri lasten ja nuorten tunnetaitojen edistäjänä. Turku: Aura of Puppets

Houni, P., Turpeinen, I. & Vuolasto, J. (2020). Taidetta! Kulttuurihyvinvoinnin käsikirja. Helsinki: Taiteen edistämiskeskus.

Jansson, S.-M., Westerlund, H. & Siljamäki, E. (2016). Taide sosiaalisena oppimismuotona – opiskelijoiden kokemuksia jännittämisestä. Aikuiskasvatus 36(1), 37-49.

Krank, A. (2015). Johtaminen tehostuu teatterin keinoin. Telma-lehti. 11.09.2015

Känkänen, P. & Manninen, M. (2020). A sense of freedom in a restricted environment. DRAMA – Nordisk dramapedagogisk tidsskrift, 1/2020, vol. 57

Lehikoinen, K., Pässilä, A., Martin, M. & Pulkki, M. (toim.) (2016) Taiteilija kehittäjänä. Taiteelliset interventiot työssä. Kokos julkaisuja 1/2016. Helsinki: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu

Louhija, M. (2015). Paluu TIO-tulevaisuuteen – Soveltavan teatterin synnyt. Turku: Metropolia Ammattikorkeakoulu

Numminen, K., Kilpi, M. ja Hyrkkänen, M. (toim.) (2018). Dramaturgiakirja – kaikki järjestyy aina. Helsinki: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu​

Seppänen, S., Tiippana, K., Jääskeläinen, I., & Toivanen, T. (2019). Theater Improvisation Promoting Interpersonal Confidence of Student Teachers: A Controlled Intervention Study. The European Journal of Social & Behavioural Sciences , XXIV(1), 2770-2788. [244]. https://doi.org/10.15405/ejsbs.244

Seppänen, S., Toivanen, T., Makkonen, T., Jääskeläinen, I. P., Anttonen, M., & Tiippana, K. (2020). Effects of Improvisation Training on Student Teachers’ Behavioral, Neuroendocrine, and Psychophysiological Responses during the Trier Social Stress Test. Adaptive human behavior and physiology, 6(3), 356-380. https://doi.org/10.1007/s40750-020-00145-1

Westerinen, ​J. (2017). Taidepedagogiikkaa Teatterikorkeakoulussa Tanssinopettajan ja teatteriopettajan maisteriohjelmat 1997-2017Helsinki: Taideyliopiston Teatterikorkeakoulu 2017